Har du 3D-brillorna på?

Jag lever i två världar samtidigt. En fysisk värld och en andlig. Den fysiska världen är den vi med våra sinnen kan se, känna och ta på. Den andliga världen måste man aktivera sina andliga sinnen för att kunna upptäcka.

Jag bad för en vän i helgen som har lidit av skakningar i händerna utan att veta vad det beror på. Jag la min hand försiktigt på hans axel och talade till hans kropp och befallde den att bli frisk. Precis som Jesus gjorde. Väldigt enkelt. Väldigt lågmält och ganska kortfattat. Efteråt beskrev han som att det gick stötar från hans huvud ner i båda armarna och ut genom händerna tre fyra gånger under tiden jag bad. Han blev lite skraj för han är inte van vid Guds kraft. Det är för tidigt än att säga om han blev helad men jag hoppas och tror det. Men hur kommer det sig att han kunde känna en sådan kraft bara för att jag bad en enkel bön för honom?

Jag chattade med en vän förra veckan som var på andra sidan jorden. Jag fick några tankar om de scenario han befann sig i, utan att jag egentligen visste något alls om situationen. Han bekräftade att det jag såg stämde. Hur kan det vara möjligt?

Jag och en vän var ute på stan och fick be för en man som hade problem med ena knät. Han blev helt frisk och gick hem glad i hågen. Flera veckor senare fick vi höra att han fortfarande var bra. Jag skulle kunna fortsätta att berätta om exempel efter exempel av övernaturliga inslag i min vardag.

Okej Marita, vad är du ute efter? Försöker du beskriva vilken övermänniska du är? Nej inte alls, för jag har många vänner som fungerar i vardagen på samma sätt. Hur är det möjligt? För att vi lever i två parallella världar; en fysisk och en andlig. Men vi är bara kanaler för Guds kraft, vilket betyder att vi inte kan ta någon cred för det vi är med om. Det är bara Gud som ska ha äran för allt som sker.

Nu ska jag försöka förklara vad jag menar. Om du någon gång har varit och tittat på en 3D-film så vet du vad som händer när du tar på dig de där ursnygga glasögonen. Hela filmduken förvandlas och får ett enormt djup och plötsligt uppfattas verkligheten helt annorlunda. Bilderna får helt nya färger och nyanser som du knappt trodde fanns. Ungefär så är det när du får syn på den andliga världen. När du på riktigt börjar leva din vardag med den helige Ande börjar man se tredimensionellt. Du får Andens 3D-brillor som gör att du börjar se, höra och känna saker som finns i den andliga världen. Gud väljer själv vad han vill uppenbara för dig och det sker med ett enda syfte; att hjälpa människor till Jesus.

Kanske läser du detta och känner att du ser väldigt lite av det andliga i ditt liv. Om du har tagit emot Jesus och den helige Ande har flyttat in i dig så har du fått brillorna. Men kanske är det så att synen känns dimmig för att glasögonen behöver göras rena. Det är mycket som vill skymma vår andliga sikt. Eller så kanske du känner att de där 3D-glasögonen känns väldigt obekväma på dig. Det kan vara för att du behöver vänja dig vid din nya syn. Ju mer du använder dina andliga glasögon desto bättre kommer du att se.

Varför tar jag upp detta ämne? För som kristna är vi vilse utan den andliga synen. Då ser vi bara den fysiska världen, vilket inte räcker. Vad du än gör för Herren så behöver du se den andliga verklighet som vi lever i. Med rätt glasögon på så vet du vilken bön du ska be, du vet vilka ord du ska tala ut för att få berget att flytta sig, du ser vilken väg du ska gå och du ser den kraft som finns tillgänglig för dig. Allt detta behöver vi för att bli effektiva i Guds rike. Så på med 3D-brillorna nu! Vi har en hel värld där ute som väntar på oss så vi har ingen tid att spilla.

 

 

 

 

Andreas Leek
2016-03-01 @ 07:04:24

Vilket fantastiskt inlägg, Marita! 😃

Svar: Tack😄
Marita Orevi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0