Ett folk som reser sig

 

 

 Jag såg en ängel för min inre syn. Den blåste i en trumpet och när den gjorde det såg jag murar falla och bojor brista. Det var murar som har hållit Guds folk tillbaka under en längre tid. När murarna föll och bojorna brast blev de som var sjuka plötsligt helade och de som var själsligt plågade fick befrielse. Jag såg en stor vit örn komma med hela hjärtan till de som haft brustna hjärtan. Jag såg hur de som varit bundna i fattigdom och skuld blev ekonomiskt välsignade.
 
 

Jag såg ett blått sidentyg vaja i vinden. Jag upplevde att tyget representerade konungslighet. Vinden blåste Guds folk in i sin rättmätiga position som söner och döttrar till kungen. Som regenter kallade att råda.  

 

Jag ser ett folk som reser sig och skakar dammet av sig. Ett folk som har tröttnat på att värma en bänk i en kyrka. Ett folk som går ut på gator och torg och ber för människor till frälsning, helande och befrielse. Jag ser ett folk som går ut på de mörkaste platserna i samhället som är helt befriade från rädsla att ”bli besmittad” av den här världen. De går in på nattklubbar och krogar och hämtar hem Guds förlorade söner och döttrar. De går ner i de mörkaste gränderna till prostituerade, missbrukare och uteliggare och för dem in i faderns ljus som sätter dem fria från år av förnedring.

 

Jag ser en ung generation som reser sig i renhet och hängivenhet för Gud. Det är en generation som vägrar kompromissa med den här världen. Som ger allt för Jesus, Kungars kung och Herrars Herre. Det är en generation som har förstått att det bara finns full tillfredställelse hos Jesus.

 

Jag hörde ängeln ropa: Tiden är nu! Tiden är nu! Tiden är nu! Tre gånger ropade den.

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0