Power for purpose

 
Jag har länge funderat på att börja blogga men inte kommit till skott. Gick och funderade på vad bloggen skulle heta. Sedan fick jag en uppenbarelse...
 
Jag vaknade kl 03.00 härom natten. Jag brukar väldigt sällan vakna mitt i natten. Jag hade tre ord i mitt huvud. Power for purpose. Jag skrev ned dem på pappret som råkade ligga på mitt nattduksbord. Sedan somnade jag om. På en gång. På morgonen såg jag lappen och mindes. Där hade jag ju namnet till min blogg för när jag läste de tre orden insåg jag att det är precis detta jag vill skriva om. Kraften till vårt syfte.
 
Jag tror att det finns ett högre syfte med att just du lever just här just nu. Men frågan är om vi har hittat det. Syftet. Kanske missar vi vår rätta plats i livet på grund av allt det där som drar oss åt fel håll, som får oss att tappa modet, som får oss att fokusera på fel saker, som sårar oss och stjäl vårt självförtroende.
 
Jag hoppas och tror att vi alla bär på drömmar och på en längtan att få nå lite längre, lite högre. Att det måste finnas någonting mer än regngråa måndagmornar och trötta fredagkvällar. Och jag tror att jag har börjat glänta på den där dörren...
 
Under de senaste åren har jag fått förmånen att tala inför människor. När jag står framför en förväntansfull eller bara nyfiken publik på 100 personer funderar jag ibland hur jag hamnade där. Hade någon sagt det till mig för något år sedan hade jag haft väldigt svårt att tro att det skulle hända mig. Och ibland funderar jag över hur jag vågar blottlägga mig på detta sätt. Men alltid när jag tvivlar kommer den välkända rösten som viskar att jag kan tack vare hans kraft. Guds kraft.
 
                                                       Han ger mig kraften till att uppfylla mitt syfte. Och han vill gör det för dig.
 
 
 
Karin
2014-02-20 @ 13:49:33
URL: http://cone.devote.se

Hej Marita!

Vad roligt att du skaffat blogg! Du skriver riktigt bra så jag ska titta in här igen. Roligt när man får ett sånt där tecken, jag tänker på namnet. Ibland har man tur och svaren kommer till en :)

Kram Karin

Svar: Tack Karin. Visst är det så.
Marita Orevi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0