Så mycket mer än tomma teorier

På sistone har jag upplevt att det är som om en ny tid har börjat i mitt liv där allt det som varit teorier blir till praktik och det är så enormt spännande. Allt det jag läst om i Bibeln och trott på så länge börjar hända på riktigt.

 Idag drog vi ut på stan för att be för sjuka och berätta om Jesus. Det är så häftigt när man ser hur Gud liksom har planerat vissa möten för oss. Den äldre kvinnan med tån tror jag var ett sådant möte. Hon kom gående och stötte sig på sin dotter. Vi frågade om hon hade ont någonstans och hon sa att tån värkte så pass att hon befarade den var bruten. Vi bad och hon blev helt bra. Hon gick därifrån glad och tacksam och helt utan stöd. Det är min Jesus det.

Den lilla flickan med halsmandlarna var nog också ett sådant där möte som Gud hade förutbestämt. Vi stannade och pratade med hennes föräldrar. Frågade om någon hade ont i kroppen. Tjejen hade precis tagit bort sina halsmandlar och halsen smärtade. Med föräldrarnas tillåtelse la jag min hand på flickans hals och befallde värken att försvinna. Och det gjorde den, nästan helt. Hon tittade förundrat på oss. Vi sa att det var Jesus och det unga föräldrarna trodde nog lite grann…jo barnen var ju döpta och de hade gift sig i kyrkan… Vi berättade hur Jesus gör oss friska och hur han älskar oss och ger livet mening och trygghet. De lyssnade och nickade. Våra vägar skildes.

Jag kan inte låta bli att undra över hur samtalet går hemma hos den där familjen ikväll. Kanske utbyts viskande funderingar i sängkammarens mörker över vad det egentligen var som hände ute på stan idag. Hur kunde dotterns värkande hals egentligen bli bra? Kanske har tankar kring tron och Jesus väckts upp i deras inre som ger dem en längtan att söka vidare.

Jag önskar så att de skulle förstå att det finns en Gud som älskar rakt igenom. Det finns en kraft som verkar i våra liv som är så mycket mer än tomma ceremonier vid särskilda tillfällen i livet. Jesus är inte bara teorier. Han är praktik i allra högsta grad.   

 
Hans Andren
2014-11-11 @ 22:11:39
URL: http://handren.se

Alltid tänkvärt och fyllt av sanning och sälta. Continue som Peter A. säger!

Svar: Tack!!
Marita Orevi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0