”Hur kunde du göra så där?”

I fredags eftermiddag hade jag glädjen att få ”kick-starta” en kvinna från Ockelbo när det gäller att be för sjuka utanför kyrkan. Hon hade hittat mig på http://thelastreformationsweden.com/ där jag finns som kontaktperson om man vill komma igång med detta. Jag blev otroligt glad för vår vision är att det här med att predika om Jesus genom under och tecken ska sprida sig ibland alla kristna i alla svenska städer.

Jag och min nyvunne vän åkte in till centrum i Söderhamn. Vi började med att gå fram och prata med ett gäng ungdomar. Jag frågade om någon hade ont någonstans. En kille hade huvudvärk, en hade träningsvärk i magen och en tredje hade ont i ryggen. Alla tre blev helt smärtfria efter en kort och enkel bön. De tittade storögt på oss och jag såg att dörren var vidöppen för att berätta om Jesus. De lyssnade och nickade när jag förklarade att de var Jesus som vidrört dem och att detta var hans sätt att tala om hur mycket han älskar dem. Vi stod och pratade en stund och fick fin kontakt men gick sedan vidare.

Senare på eftermiddagen gick vi förbi samma gäng. En av killarna ropade då till mig ”Hur kunde du göra så där?” Vi stannade och fick återigen förklara att det har väldigt lite att göra med mig. Att det är kraften från Jesus som helar för att jag har valt att tro på att det som står i Bibeln är sant. Denna gång ville ytterligare en kille ha förbön. Han hade ont i sin rygg och återigen var Gud trofast. Smärtan försvann direkt efter en kort och enkel bön. Killen erkände att han också trodde på Gud och han var genuint intresserad så jag gav honom en Street Bibel. Han blev glad och berättade att hans mamma också var kristen.

Min vän från Ockelbo fick chansen att be för flera som upplevde helande. Bland annat två tjejer blev av med magvärk och deras förvånade uttryck och reaktioner fick oss att skratta och tacka Jesus. Jag tror att min vän återvände till Ockelbo med stor tacksamhet till Jesus och med en insikt om hur lätt detta egentligen är. Men vi har tyvärr en tendens att krångla till det Jesus har sagt och inte våga ta honom på orden.

Jag tror nämligen att vi lever i en tid då det för det första är väldigt lätt att gå i det övernaturliga livet med Gud och att fungera i de andliga gåvorna som Bibeln talar om. Och för det andra upplever jag att det är fotfolkets tid. Alla kan göra detta. Vi behöver inte vänta på att någon stor evangelist från USA ska komma och frälsa vår stad och bota de sjuka. Alla som tror på Jesus och har en egen relation med honom kan fungera i gåvorna. Det gäller bara att våga.

Det jag också frapperas av när jag är ute bland folk och pratar om Jesus är att många är väldigt intresserade. På stan får jag möta människor som inte har för vana att gå i kyrkan. Och jag känner mer och mer att jag vill gå ut och vara där de är så att jag återigen kan få peka på min stora idol och Mästare när de frågar hur jag kan "göra så där".

 

 
Hör gärna av dig du som känner att du vill komma igång med att berätta om Jesus genom under och tecken utanför kyrkan. När vi kommer ut i detta blir våra liv som kristna enormt spännande och stimulerande!
Om du inte bor i denna del av landet kan du kolla här för att hitta någon kontakt närmare dig http://thelastreformationsweden.com/
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0