Snart är det din tid

Just ikväll känner jag att Gud vill inge dig hopp. Det finns saker som vi går och bär på i våra hjärtan som ingen kanske vet om. Det kan handla om den där återkommande bönen du har inom dig där en förändring behöver komma till stånd. Eller kanske det handlar löften som talats ut över dig som du går och väntar på.

Ibland låter Gud oss få vänta med ett syfte. Ibland finns det saker vi behöver lära oss innan han kan föra oss vidare. Gud har hela perspektivet. Han är den som ÄR, VAR och SKA KOMMA, samtidigt. Hur går det ihop? Jag vet faktiskt inte. Men för Gud existerar inte tid på samma sätt som för oss, vilket betyder att han ser dig som du har varit, som du är nu och som du ska bli. Därför kunde han kalla Gideon i Bibeln för en tapper stridsman långt innan han hade lärt sig att strida. För Gud var redan i framtiden. Han såg Gideon som en härförare långt innan Gideon själv ens visste att han skulle ut i strid.

När Gud ser på dig ser han helheten. Du och jag ser här och nu. Eftersom vi gör det kan vi lätt tappa modet när vi tycker att saker och ting inte förändras eller att det du går och väntar på tar alldeles för lång tid. Men om vi vågar tro på att Gud har kontrollen över vår tid och att han har den perfekta tajmingen för allt, förstår vi också att varje tid har sin betydelse. Allt du går igenom tror jag är som en pusselbit som undan för undan läggs på rätt ställe. En dag kommer du att ta ett steg tillbaka och titta på ditt livspussel. Och då kommer du förstå att de grå bitarna som bara kändes som en lång väntan, var en viktig nyans i ditt livs tavla. Att det var den tonen som fick de ljusa molnen att så vackert träda fram. Och du kommer att se att de mörka tunga bitarna var just de som fick ljuset i bilden att skina på ett fantastiskt sätt.

När du lägger ditt liv i Guds händer behöver du också lära dig att lita på honom. Allt för ofta hamnar vi i frustration för att vi tycker att vi får gå en helt annan väg än vi hade tänkt. Men just nu vill Gud uppmuntra dig. Jag upplever att vi går in i en tid där många av er som gått och väntat kommer att få se hur Gud plötsligt öppnar dörren. Så ge inte upp. Gud vet när det är din tid.  

 

 

 Pic cred Pixabay.se

 

M
2016-02-08 @ 20:13:46

Marita, om du visste hur mitt i prick detta är just idag. Jag har gått "i väntans tider" så länge nu. Gud har gett mig löften om olika saker och jag väntar och väntar på än det ena, än det andra. Det är flera saker där "bollen inte ligger hos mig". Jag håller fast vid Hans löften och däremellan rasar jag ner i tvivel. Gud har talat om "snart" många gånger, men Hans "snart" och mitt "snart" är ju inte riktigt lika. Och de senaste dagarna har jag känt mig så förtvivlad och känt att jag inte orkar vänta längre. Det gör så ont. Gud måste ge mig NÅGONTING nu. Du talar om exakt det jag står i. Var välsignad, kära syster.

Svar: Tack fina Malin! Glad att orden uppmuntrar dig 💙
Marita Orevi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0