Vet du vart du är på väg?

 
När jag var liten följde jag ibland med min mamma och mormor ut i skogen för att plocka bär. Själva plockandet var jag väl aldrig särskilt intresserad av utan väntade alltid ivrigt på att den medtagna fikakorgen skulle packas upp. Det jag minns förutom det goda hembakta bullarna från våra utflykter är att jag faktiskt tyckte det var lite läskigt att gå i skogen för jag var rädd för att gå vilse. Därför var jag alltid nog med att ha ett öga åt mammas håll hela tiden. Jag tänkte idag på hur underbart det är när man känner att man får hitta rätt väg i livet.
 
På sistone har jag för egen del fått uppleva hur Gud öppnar dörrar för mig i den riktning som jag har väntat på. Jag funderar till och från på hur man klarar sig utan den inre kompass som den helige Ande är inom mig. När jag umgås med Gud får jag tankar, ord och ibland bilder om vad som kommer att komma i mitt liv. Så fungerar det när man lever nära Gud. Han ger mig impulser om framtiden och om vad han har tänkt för mig. Jag har ett tydligt exempel. För ganska precis ett år sedan var jag på en konferens i en kyrka. När jag satt där kände jag att jag skulle komma att tala precis i den kyrkan framöver. Dessutom upplevde jag att jag fick en fin kontakt med den kvinnliga talaren som var på besök och jag kände direkt att henne skulle jag ha att göra med i framtiden. Eftersom jag är van vid dessa impulser förstod jag att det var Gud som visade mig detta. Nu, ett år senare ska jag om några veckor för första gången få tala i den kyrkan som jag besökte. Dessutom har den kvinnliga talaren ifråga bett mig komma till deras kyrka för att tala där. När jag fick dessa två förfrågningar kunde jag tacka ja direkt eftersom jag redan hade ”sett” dem.
 
När vi lever i gemenskap med Gud har vi tillgång till den här inre kompassen som är Gud själv som vill leda oss. Han vet precis vad som är meningen med varför du lever just här just nu och han vill inget annat än att leda dig rätt. Visst har jag gått fel ibland eller tagit fel beslut ibland men då har det ofta berott på att jag inte tagit mig tid att lyssna in Gud utan bara handlat utifrån mina egna impulser.
 
Jag tror att det är viktigt att veta vart vi är på väg. Att våga fråga sig vart den väg som jag nu står på leder någonstans. Vart är jag om tio år? Kompromissa inte med viktiga beslut. Det du gör idag kan vara avgörande för vart du landar om tio år från nu. Gud har kallat dig till ett högre syfte och när vi lär oss att följa Guds röst blir livet så mycket mer spännande. Idag får jag göra saker som jag aldrig hade vågat hoppas på för några år sedan. Gud vill göra samma sak för dig.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0