”Ge ni dem att äta”

 

Jag slutar aldrig förundras över att Gud har valt att agera här på jorden genom oss människor. Han skulle inte behöva det. Han skulle kunna lösa allt på egen hand. Men på något obegripligt sätt så är han så mån om att du och jag ska vara med. Att hans kraft ska förmedlas genom våra händer och hans ord talas ut genom våra munnar. Att hans kärlek här på jorden ska flöda genom oss.

När man läser om det som brukar kallas för ”brödundret”, när Jesus mättar flera tusen människor med bara fem bröd och två fiskar, börjar det hela med att han vänder sig till lärjungarna och säger: ”ge ni dem att äta”. De svara med att säga att de bara har fem bröd och två fiskar. Jesus hade kunnat uppmana dem att slå sig ner i gräset och titta på medan han helt på egen hand bad Fader om att skapa tillräckligt med mat för den stora publiken. Men istället vänder hans sig till dem och frågar vad de har. Sedan tar han den lilla matsäcken, välsignar den och ger den tillbaka till lärjungarna för att dela ut maten. Och då räcker det och blir över.

Att gå med Gud handlar väldigt mycket om att förstå att det jag har i mitt liv, som jag kan bära fram till Gud, det räcker. Hur litet man än kan tycka att det är. Det handlar också om att våga just ge det till Gud och inte hålla sina talanger, ekonomi, drömmar och gåvor för sig själv för det är när vi överlåter dem till honom som magin sker.

En av de största nycklarna till ett sant liv med Gud är just överlåtelse. Om lärjungarna inte hade gett matsäcken till Jesus hade den inte vuxit till sådana enorma proportioner och blivit till välsignelse för så många. När du ger allt till Gud kan han ge dig allt tillbaka. Han tar det där som du upplever är så svagt eller så litet i ditt liv och så välsignar han det. Och när det sker får du uppleva hur du plötsligt kan börja välsigna andra med det du fått.

När jag ser på mitt eget liv kan jag inte sluta förundras över allt som Gud gör. Men jag har lärt mig att förstå att genom honom är allt möjligt. När jag med min fulla kraft lutar mig mot honom och litar på hans välsignelser över det han har lagt ner i mitt liv, då funkar det. Då vågar jag allt det där som jag i mig själv skulle ligga vaken på nätterna och våndas över. Med Guds välsignelser och lugnande röst i mitt hjärta vågar jag gå in i alla läskiga och fantastiska dörrar som han öppnar.

Idag behöver Gud dig. Idag vänder han sig till dig och säger: "Ge du dem att äta." Låt dig då inte luras att tänka att jag har inget att föra fram till Jesus. Du har massor och ge. Du har massor att bidra med. Lägg det vid hans fötter och låt honom välsigna det och du kommer att förundras över vilka äventyr han kommer att föra dig ut på.

 

 

 

 

David Arneeson
2018-08-10 @ 21:54:46

Wow...
Brödundret måste vara det under där alla människor fick minst 1 under var.
Under på under på under ja kanseke mer än 20 000 under på ett möte. Det är min Jesus! Att få se Jesus i ögonen och ta emot ifrån honom... den tron bär hela vägen även om behovet är enormt.

Den dagen är här då alla människor kommer att få del av Guds under i sina liv alla som vill ha.
Det skall ske i de yttersta dagarna att jag skall utgjuta min Ande över allt kött... så häftigt att få vara med.
Tack Marita för dina ord och tack Jesus för att du lever genom oss varje dag
Låt oss få se din kraft och dina under idag.
David Arnesson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

powerforpurpose.blogg.se

Livet med Gud är ett äventyr som du inte får missa. Vi är skapade till att leva i gemenskap med honom som hela tiden gör nya vägar och ger nya uppdrag. Och kom ihåg: Don't look back. You're not going that direction.

RSS 2.0